Много често собствениците на малък бизнес, водени от
най-различни подбуди и ограничения, изпадат в подобно състояние, в което се
опитват да правят всичко сами – от закупуването на материалите или стоките до
маркетинговата дейност на фирмата.
В първоначалния етап на оцеляването, наистина предприемача трябва да
бъде максимално рационален и икономичен, но това не трябва да става за сметка
на търсенето на нови клиенти и за разширяването на дейността.
Новият собственик на малък бизнес трябва внимателно да следи за
момента, в който развитието на дейността изисква наемането на персонал (извън
неговото семейство). В противен случай, това бездействие става спирачка за
развитието на новата дейност и като предприемача не създава бизнес система, а
работно място. Такива собственици имат много добри пазарни продукти (идеи), но
им липсва предприемаческия подход към развитието на новата дейност и оценка за
необходимостта от точната и навременна промяна във фирмата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар