Защо е толкова трудно да задържим клиентите
си и да ги превърнем в лоялни?
Печалбата от лоялен клиент е повече
от тази от един нов клиент. Дори инвестициите за спечелването на нов клиент са
по-големи от разходите по поддръжката на лоялен клиент. Следователно от
маркетинг гледна точка е по-ефективно да се стремим старите клиенти да станат
лоялни, отколкото да привличаме нови. Първо трябва да подредим своя си двор и
след това да завладяваме нови територии. Това мисля, че е ясно на всички.
Тогава защо е толкова трудно да задържим клиентите си и да ги превърнем в
лоялни? Под лоялност имам предвид когато един потребител в
дългосрочен план използва нашите продукти или услуги. Той ни се е доверил и е
избрал нас, като решение на своя проблем. Разчита на нас да му осигуряваме
това, от което има нужда и в замяна на това той ни плаща периодично. Този
клиент вярва, че при възникнали трудности ние ще му помогнем и на основата на
това доказано на дела доверие с времето се изгражда лоялността. И така.
Проблемът със задържането на клиентите възниква, когато започнем да отказваме
да поддържаме тяхната лоялност. Постоянно стават грешки, за съжалени такъв е
живота. Но проблемът не е в грешките, а в това как се справяме с тях. Всеки
греши, но не всеки е отговорен да оправи нещата бързо и адекватно. Това са ситуации,
в които е необходимо да извършим разходи за да може даден клиент да продължи да
ползва нашите продукти или услуги, така както го е правил и преди. Говоря за
случаи, в които вината е наша и наша е грижата да осигурим на потребителя, това
за което плаща. Тази ситуация е критична точка за изграждане на лоялността,
защото знаем поговорката: “Приятел в нужда се познава”. Сега е момента да
докажем, че ни пука за този клиент и да направим необходимата инвестиция за да
решим неговия проблем. Естествено клиентите, от които печелим повече ще имат
право на по-големи инвестиции за поддържане на лоялността. Като даваш повече –
получаваш повече. Въпросът е да осъзнаем, че това не са разходи които намаляват
печалбата ни, а точно обратното – това са маркетинг инвестиции, които водят до
повече приходи. Разберете, със сигурност е по-евтино да решаваме проблемите на
съществуващите ни клиенти, отколкото да даваме пари за привличането на нови. Далновидните
специалисти по маркетинг не чакат само трудни моменти за да инвестират в
лоялността на своите клиенти. Те сами създават поводи за да покажат, че им пука
за тях и да докажат, че се грижат за своите потребители.
За да се запази лоялния клиент, трябва да има личен подход! Според мен когато клиента се почувства специален, ние сме спечелили неговата лоялност!
ОтговорИзтриване