Ай Еф Джи Лизинг/IFG Leasing

www.ifgleasing.eu

вторник, 26 февруари 2013 г.

Как да спрете клюките в офиса


В една организация клюки винаги има и техния ефект върху работната атмосфера може да се окаже доста неблагоприятен. Ако сте мениджър в компания и искате да намалите доколкото е възможно вероятността за разпространението на клюки, вижте нашите предложения:
1. Обърнете внимание на това какво се случва около машината за кафе. Кой се задържа там най-дълго, има ли групички, които редовно се събират и разговарят на това стратегическо място.
2. Овладейте изкуството на задаването на въпроси. Не размахвайте пръст, защото ситуацията може да се влоши. Задавайте отворени въпроси, чийто отговор не може да бъде само „да” или „не”. Така ще разузнаете по-добре как стоят нещата.
3. Разпознайте кои хора са „приятели” с всички, а същевременно използват получената информация, за да настройват едни хора срещу други. Това е тяхното забавление и дори информацията, която са получили да не е интересна или застрашаваща нечии отношения, те може да я доукрасят така, че да се създадат интриги.
4. Има и такива случаи, в които такъв тип хора не правят тези интриги целенасочено и осъзнато и не вярват, че говорят „нещо лошо” , дори когато изричат думи, създаващи напрежение в екипа.
5. Насърчавайте емоционалната честност. За да предотвратите емоционалното изнудване, смесените и неясни послания и намеци, разделянето на враждуващи групички, съзадйте среда, в която цари емоционална отвореност. Някои смятат такава среда за потенциално опасна и за знак за слабост, но всъщност е точно обратното.
На работно място, където хората са окуражавани да казват, каквото мислят и действията им да са съвместими с думите им, екипната работа върви много по-гладко, като не трябва да се забравя, че все пак офисът не е център за взаимопощ и темите на разговор е добре да бъдат в професионалната сфера, а личните разговори да останат за следработно време.
Искреното говорене не означава абсолютна спонтанност. Трябва да се вземе предвид с какви думи и тон се изказва едно мнение, за да е конструктивен разговорът.
6. Приемете необходимостта на някои клюкари от внимание и признание. Често това са хора, които наистина не мислят лошото на човека, за когото говорят, а просто искат да се чувстват важни, когато предават някаква информация и имат група верни „фенове”, слушащи ги с интерес.
7. Когато говорите с клюкарите, не ги обвинявайте директно и нападателно, а ги попитайте:” Какво очакваш, че може да се случи след разпространяването на истории из офиса?”. Изчакайте колкото е необходимо човекът да си събере мислите и да потърси логичен отговор и при липсата на логично обяснение, да осъзнае своята отговорност за последствията от неговите действия.
Това обикновено е достатъчно човекът да промени поведението си и да изпитва неудобство, когато тръгне да разказва някоя клюка, така както е изпитал неудобство, докато е търсел обяснение за своите действия и очаквания резултат от тях.

1 коментар:

  1. На мнение съм, че във всеки офис го има този "клюкарски" момент за съжаление. Аз не го одобрявам, но може ли някой да каже с ръка на сърцето, че нито веднъж не се е проявявала клюкарска нотка у него? Колкото и да не го одобрявам и на мен ми се е случвало...... Но определено се чувствам много по-добре далеч от клюките.... :)))

    ОтговорИзтриване