По света животът
на кредит има два ясно очертани пика: първият е през 20-те години на ХХ век,
когато банките раздават кредити на всеки, който пожелае, и вторият - през 60-те
и 80-те години на ХХ век, когато банковите карти и достъпните заеми правят
живота на хората на Запад почти безоблачен. Но и в двата случая приказката
завършва с остри, продължителни и всеобхватни финансови кризи.
В България,
преживяваща сега своя бум на "потребителската психология",
консумирането на кредит започна в началото на ХХI век, когато раните, нанесени
на икономиката от двата фалита на държавата - през 1991 г. и през 1996-1997 г.,
бяха в голяма степен преодолени.
Днес българската
потребителска култура се отъждествява с моловете, с новите коли, с жилищата,
закупени с ипотека (или ползвани под наем) в претъпкани уж "престижни южни
квартали"или в полите на Витоша, както и с летуването в чужбина на кредит.
Стремежът към тези неща е съвсем привичен за новата класа млади
професионалисти, бързо забогателите до 2008-а от продажбата на имоти в
провинцията и хората, кръжащи около тях, търсещи още днес възможност да получат
101% от благата на живота.
Няма коментари:
Публикуване на коментар