Ай Еф Джи Лизинг/IFG Leasing

www.ifgleasing.eu

петък, 22 март 2013 г.

Как цветовете влияят върху разходите


Всеки от нас може да прецени разходите си спрямо цвета, който харесва. :)

 В мола ще забележите почти всеки от цветовете на дъгата върху табели, етикети, врати, чанти за пазаруване – навсякъде, където ви хрумне. Но знаехте ли, че тези цветове са стратегически поставени, за да повлияят на разходите ви. Маркетинговите експерти твърдят, че подсъзнателно хората асоциират определени цветове с определени социални или културни послания. Знаейки това, търговците внимателно подбират цветовете, за да ви подтикнат да извадите портфейла си.
ЧЕРЕН
Марковият цвят на изтънчеността, доминира в опаковката на грим от висок клас и може да накара дори евтиното червило или сенки да изглеждат луксозни.
СИН
Почти всички харесват синьото. Нищо чудно, че то загатва за доверие и надежност и е любимо лого на финансови институции, които искат да накарат хората да се чувстват сигурни. Синьото може да повиши и лоялността на клиентите. Според проучване от 2003 година, с 15 % е по – вероятно хората да се върнат в магазин, който е със сини краски, отколкото ако е с оранжеви.
ЗЕЛЕН
Търговците често използват този цвят, за да привлекат хора, които са загрижени за околната среда. Но запомнете: това, че даден продукт е зелен не означав, че той е безопасен за природата.
ОРАНЖЕВ
Този цвят е свързван със справедливост и достъпност, затова ще го откриете в магазини, които предлагат стоки на ниски цени.
РОЗОВ
Този нежен цвят, близък до този на дъвка, има успокояващ ефект. Учените са открили, че розовото забавя ендокринната система и отпуска напрегнати мускули. Как това може да повлияе на портфейла ви : чувсвото се отпусналост може да направи по-безболезнена раздялата с пари.
ЧЕРВЕН
Въпреки че много магазини използват този цвят, експертите на пазара предупреждават, че подобно на знак стоп, червеното може да накара клиентите да настъпят спирачките. То служи като аларма, подбуждайки по – внимателно обмисляне на разходите.
БЯЛ
Бялото предполага простота и чистота. 75 % от марките, които са свързани с продукти за грижа за кожата използват този цвят. Също се свързва с модерност и честност.
ЖЪЛТ
Силно използван в места за бързо хранене, то предизвиква енергия и апетит.


Няма коментари:

Публикуване на коментар